Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Followers

Thursday, May 17, 2012

Ribbon Bottle jar ku 70% siap


Assalamualaikum.

Hi korang macam mana dengan persiapan wedding semuanya ok. Huishhhhhhh mira sekarang makin dan makin dan tersangat lah makin buzzyny dengan kerjanya dengan d.i.y ny sekarang nie dok hok hek hok hek siapkan ribbon kecik-kecik untuk di letakkan di botol jar ku itu :)

Ok tema warna persandingan mira ialah turquoise & purple finally nielah warna yang aku pilih no tukar-tukar lagi ok.

aku kena buat ribbon nie sebanyak 1000pcs babe bukan sikit-sikit ko. duduk nak buat mende alah nie pun nak ambik masa berjam-jam dan berhari-hari ok sampai patah pinggang nie duduk lama-lama. jadi mood yang baik di perlukan untuk buat ribbon nie.

nak mengentel ribbon nie memey menguji kesabaran aku yang tinggi. Tapi kini aku telah berjaya membuatnya sebanyak 700pcs dalam masa 1seminggu setenggah. Giler gigih aku membuatnya. 

seawal pembikinan banyak nie je dapat :)

                         ok sekarang kita cerita pasal baget pulak ea. untuk buat satu bijik ribbon nie. 

 1 roll ribbon warna = rm0.90
bunga ross kecik-kecik 1pack (200pcs) = rm18.00 (Dapat diskaun 6pack = rm50.00)
gam pistol 8batang = RM 2.00

so mari kita menolak dan mendarapkan ea 

1 roll ribbon aku boleh dapat 60pcs ribbon kecik2 = RM0.90 / 60pcs = RM0.015
bunga ross kecik 1200pcs = RM 50/ 1200pcs = RM 0.041
___________________________________________________________________
jumlah keseluruhan = RM 0.056 sen setiap satu bijik ribbon nie (jimatkan buat sendiri)
___________________________________________________________________


sikit-sikit lama-lama jadi bukitkan.

nie ler rupa ribbon ku yang super duper simple :)

hampir berbukit siapnya

500pcs baru dapat siapkan

kini sudah hampir 700pcs sayang berjaya ku siapkan :)

terima kasih cik miah sebab tolong sekali gotong royong buatkan bottle jar mira nie.

ok baiklah sekarang aku nak cerita kat mana tempat yang aku dok beli-beli barang-barang nie.

ribbon = aku beli dekat Klang dapat murah sikit dekat umah aku mahal :(
bunga ross kecik = aku carik dekat GM klang sebab dorang ckp GM best tp hampeh nie je aku beli.

nanti aku tunjuk korang Hasil bottle jar aku ea. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...