Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Followers

Wednesday, December 25, 2013

#Throw Back : 1time pakai Product kecantikan


 Assalamualaikum,

Hari ini aku nak throw back cerita pasal aku yang baru mencubakan diri menggunakan produk cosmetic.

sebelum nie aku bukanlah seorang yang mementingkan kecantikkan dan penjagaan muka yang baik. Dulu aku rasa cuci muka pakai sabun papaya pun dah sgt ok n cukup baik asalkan kulit ok xde masalah  itu dah cukup baik untuk aku, sampai la satu hari dimana in the first time of my life aku kena makeup untuk majlis petunangan aku.

So aku pun dengan nasihat umi n akak aku diorang suruh aku ambk k.ira utk ambik jadi juru makeup aku bertunang dan k.ira ini jugak yang duluny penah makeup akak aku bertunang sebelum ni. hasilnya mmg cukup baik n die juga seorang pemilik pusat kecantikkan.


so dah hire die sbg M.U.A aku waktu bertunang, seperti dijanjikan di datang la uma aku tepat jam 12.00pm sbb aku bertunang lepas asar. masa makeup dicakap kulit muka aku nie sebenarnya kasar n xbrpa elok bagai. so aku nie cepat sgt percaya cakap orang kan dah dengar macam tu terus mengelupur la yang mana aku selama nie percaya kulit muka aku dah cukup baik tapi rupanya tidak. k.ira pun Tanya aku sebelum nie pakai produk ape. 

jadi aku ceritalah, yang aku pakai produk cikai je sabun cap papaya n temulawak. lepas tu start la marketing die suruh aku try produk die n die Berjaya menyakinkan aku produk tu bagus sbb tgk kak aku pkai produk tu xde ape kesan pun. so aku pun yakin dgn 100% lah produk tu bagus :(


so lepas abis kenduri semua aku pun apa lagi try la produk tu g kedai k.ira buat facial semua n beli trial pack. mmg facial die buat sedap n muka rasa ringgan tapi kesannya belum sampai lagi.

Dengan saranan k.ira aku ambik trial pack utk mencuba.




sebelum penggunaan produk itu



12.4.2012 : hari aku x igat tp tarikh tersemat di kalbu.

kesan penggunaan terhadap produk tu dah mula terasa dimuka, kulit aku dah mula rasa kering n pedih. aku dah start negative tp tbe2 aku teringgat yang k.ira cakap ade kulit yang bermasalah mungkin akan kering dan mengelupas teruk tp jgn stop pakai produk ini. kena keep on, so aku keep on. nie hasil muka aku dlm masa 1minggu

 



gamba diatas adalah seminggu penggunaannya. dah terasa kesan, masuk minggu kedua ya allah makin mengelupas muka aku tapi yang peliknya tempat yang paling teruk n sensitip adalah kawasan keliling bibir mulut mengelupas teruk dah macam berjanggut n bermisai dah aku nie. sampai en.suami cakap aku nie dah macam jantan.huhuhu hamper 1bulan lbh  jugak lah nak baik muka aku nie.huhuuhu












aku siap double check dgn HQ produk tu mmg dia cakap kesan dia amat ketara bagi kulit yang bermasalah. aku dah mula risau sebab majlis kawen makin dekat takot kesan xboleh hilang tapi dengan nasihat semua orang aku Berjaya bersabar dan Alhamdulillah kesannya makin berkurang dan terus berkurang, mula2 mengelupas dah xde sangat dah tapi kesan hitam masih ade tak apa aku sabar lagi.


sumpah weii nak kua rumah malu muka macam nie, lagi lah nak dating dgn en.suami lg malu kena gelak. tapi xpe dalam gelak ada dorongan. nak cantik konon punya pasal haruslah berkorban.



minggu ke 7







kesan masih ada lagi hingga minggu ke 10. saba lagi menunggu hasil nak cantikkan saba ke la ketahap 200%


akhirnya minggu ke 11 kesan dah mula hilang sikit demi sedikit.










tepat minggu ke 12 Alhamdulillah kesan hilang sepenuhnya.







Alhamdulillah aku mengambil masa 3bulan untuk dapatkan balik kulit yang baik n hasilnya aku sangat puas hati. tersangat puas dan en.suami pun dah tak gelakkan aku lagi tu yang penting :)






yang penting masa waktu nikah M.U.A aku cakap kulit aku Nampak macam xbest tapi bila pegang lembut rupanya. kurang hasam nie orang nasib ko kategori AUUUUU so aku tak heran sbb mulut korang mmg laser era. aku pun laser jugak.


tapi M.U.A aku mmg cantik badanya kalah aku yang masih anak dara lagi time tu.


ok sampai sini jelah cerita aku. kalau nak tau aku pakai produk ape yang kesannya hebat ketara. hohoohoh tgu la next episode aku dah malas nak taip lagi


peace :)


dari kami




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...