Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Followers

Wednesday, December 25, 2013

#throw back part 2 : true story behind the screen big day

 Assalamualaikum...


Hari nie kite cerita pasal part ke 2 plak ea. Kali nie topik pasal kos saving, mse kawen semua bnd nk buat kne pk psl kos. Kos dr A to Z, buat yg xtau aku kawen 100% duit kua semua adalah dr aku n en.suami no sponser from Pama or others. Spelah aku org nak sponserkan bknny artis,org kaya or org kemamaan.huhu

Alhamdulillah berkat nak mendirikan masjid. Aku nak kawen nie pun xde melibatkan pinjaman peribadi or yg sekutu dgnnya semuanya adalah dr hasil gaji aku n titik peluh sndr. Syukur xde utang lps kawen

Memang perit xterungkap bila semuanya ditaja sendirian berhad parent hny membantu dibelakang tabir n aku yg uruskan sendiri mereka hanya memberi pendapat sahaja.


Kenapa parent aku xsponser aku kawen, mst korg pelikkan. Xpe bia aku jwb soalan korg yg xterkelua tu.hihi.  ade banyak faktor yg membuatkan mereka xdpt membantu aku. Aku nie bknlah dalam kalangan org yg hidup senang. Bapak aku hanya seorang pemandu bas yang gaji basic die hanya rm1200 shj. Umi aku plak seorg surirumah tangga sepenuh masa. Komitment bapak aku sangat banyak, rumah,utiliti,pebelanjaan rumah n adk aku yg masih bersekolah. So dengan dunia yang harga barang sentiasa meningkat naik mcm mne bpak aku nak simpan duit utk anak die berkahwin. Wpun pun spttnya parents aku yg uruskan semua tapi xpelah aku xnak bebankan dorg, sbb dorg dah terbeban n berabis duit dah untuk membesarkan aku dr kecik sampai besa. Dah berjuta-juta duit dorg abis untuk besarkan aku. Aku amat bersyukur sangat. Tp aku lg bersyukur kpd Allah sbb permudahkan urusan aku utk berkahwin dan sentiasa memurahkan rezeki aku sewaktu itu. Duit aku xpnh kering wpun sesak. Alhamdulillah. 


Wpun parent aku terkilan dgn aku sbb aku buat keputusan untuk berkahwin awal n dorg xdpt nk bantu aku dr segi kewangan tp aku tetap berterima kasih dgn dorg sbb mereka mengeluarkan tenaga 100% utk memastikan semunya lancar. Wpun ade yg aku xpuas ati kadang kalanya.

Jadi sebelum majlis berlangsung aku mmg cepat sentap, yelah da semua sendirikan mst la byk bnd nak pk. Adik beradik hurm, xpyh ckp la. Kdg2 je menolong n selebihnya mengkeritik. So ble aku xpuas ati aku akan cepat marah. Mereka semua xphm tp xpe aku pendam. Aku nie sorg yg pemendam klu org yg xtau aku juga dalam kategori seorg yg pendendam tp aku dendam tgk bnd  gak. Bkn semua bnd nak dendam, tp kdg2 ati nie xsampai bila nak balas balik wpun hati sakit :(


Disebabkan kos semua sndrian berhad. Aku mengagahkan diri mrncari pakej2 yg murah utk perkahwinan,catering n sbgainya. Alhamdulillah aku dpt n jumpa pakej yg super B bg aku. Jom kita review balik kisah 1taun yg lepas. Aku kawen buat dkt dewan n nikah dkt rumah 


1.  Dewan :-  
- sewa dengan mbpj (pakai org dalam dpt murah sekali dgn aircond dpt rm590 sewa 1malam 1hari) 

2. Catering :-
- carik dalam majalah pengantin jumpa (impian event catering) masak sdp harga pakej dewan rm 10 per pax, 
- pakej include dj, pa system, kompang, makan adap n mkanan jemputan also kerusi n meja so aku dah jimat xpyh crk dj,pa system n kompang dkt snie xde kos extra. Jemputan 1000org.

3. Pelamin, makeup, baju n others : 

- aku ambk dgn abg ariff, kawan en.suami yang recomentkan. Alhamdulillah abg ariff mmg sgt sporting n tiptop hasil kerjaya dia n sentiasa membantu aku untuk mengurangkan kos n sentiasa memudahkan pengantin. Haaa klu nak tau aku punya pakej dgn abg arif nie aku ambk die utk 2belah pihak pny majlis. So xpyh pk n sekali bayar jeee. Hihiih yg paling aku puas ati pakej die sangat2 murah. Aku listkan dlu ea die pny services n nnt aku bg korg harga dia letak utk aku.



- pakej aku belah pompuan at taman medan
  1. Pelamin dewan 3panel garden deco, include kubah,walkway n kapet merah.
  2. Baju baru untuk sanding laki n pompuan (kot n dress)
  3. Baju nikah (kain sendiri) tp abg ariff jahitkan utk laki n pompuan siap manik2. 
  4. Baju persalinan 4pasang : songket laki pompuan, lengga, korea, n dress
  5. Make up 3kali, nikah,sanding, out door ( M.U.A dtg umah n ikot g outdoor dkt bukit fraser)
  6. Perhiasan pengantin.
  7. Kasut sndr sbb xde saiz n xsesuai dgn baju.
Belah lelaki at pandamaran klang.
  1. Pelamin 1 panel include pintu gerbang.
  2. Baju (kain sendiri) abg ariff jahitkan include manik2
  3. Makeup (m.u.a dtg umah aku dkt bukit tinggi)
So korg tengok list dkt atas tu korang rase2 berapa die cas aku. Agak2 klu mcm nie mst dah 10 ke 11k kan. Tapi ternyata tekaaannn korang silap beb. Die cas aku murah separuh drpd harga yg aku letakkan tu. Tau x dia cas aku half price dr tu. Alhamdulillah syukur. Dpt jimat lg aku kena bayar tambah tolak bahagi darab just rm6k je. 

Aku sgt puas ati dgn services abg arif nie ape tau, m.u.a aku tu mmg btl2 auuu n makeup model shj. Arrangekan baju persalinan aku dr saiz xl jd saiz s.hahhaha, arrangekan m.u.a aku ikot g outdoor dkt b.fraser.make up 4x dgn org yg sama, baju semua cantik2 n makeup pun cantik, pelamin tip top. Klu korg yg nak kawen nie crk mak andam or butik pengantin. Aku suggestkan korg listkan abg ariff sbg contact korg nak no die ko just pm aku or comment nnt aku bg ea. 

4. Cameraman :-

- nie en. Suami uruskan sbb cameran nie kawan die. Hahha dpat murah je dgn die nie. Dlm 2.5k ke 3k je aku rase sbb xbpe ingt cause en.suami yg uruskan. Services die

  1. Nikah pny shoot pd 31.08.12
  2. Outdoor pny shoot pd 1.9.12 dkt bukit fraser dorg yg pilih tempat
  3. Bersanding pny shoot pd 2.9.12 dkt dewan n abis kenduri outdoor shoot lg dkt tasik subang jaya. 
  4. Bertandang belah lelaki pada 16.09.12 dkt pandamaran n abis kenduri outdoor lg dkt laguna pulau indah.
  5. 1book Story album 
  6. 2books hard cover album
  7. 1pcs frame saiz besa with gamba
  8. 1pcs frame 8r 
Haaaa bykkn services dieorg utk kenduri aku cameraman ade 3org tau utk setiap event. Murah kitaorg dpt klu nk contact jugak blh inform ea. Nnt aku tunjuk hsl kje dorg yg bg aku dah tiptop.hihihi.  idea pun best2 je n gila2 pny org. 



Hurmmm ape lg ea. Aku dah byk lupa ler. Nie aku citer yg major pny services yg kecik2 nnt ea. Yg aku kne bayo ribu2 dlu aku cter. haha


Hurm nie je kot yg aku cter dlu nnt aku cter dlm #throw back part 3 pulak sbb baby dah bagun :)










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...