Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Followers

Tuesday, December 24, 2013

#throw back part 1: sebalik tabir wedding

Assalamualaikum,


Bulan 8.12 adalah bulan keramat untuk diri aku yang mana aku dr seorg remaja a.k.a anak dara bakal melangkah ke step seterusnya iaitu kealam rumah tangga. Persiapan Perkahwinan semuany aku uruskn dr A to Z. Sedih, penat, letih, terasa ati semua ada n yg plg ketara cpat tersentap. Ckp sikit sentappppppp x blh blah.haha

Hari ini aku nak menceritakan disebalik tabir pembikinan perkahwinan aku. tarikh pernikahan aku pada 31.08.2012 jatuh pada hari cuti merdeka dan hari jumaat, persandingan disebelah perempuan pada 02.09.2012 and 16.09.2012 persandingan sebelah lelaki, cantikkan tarikh aku n en.suami pilih sume time coti. Aku start bercuti pada 28.08.2012 sehingga 04.09.2012 untuk sebelah perempuan. and 15.09.2012 sehingga 23.09.2012 cuti untuk persandingan belah lelaki dan jugak cuti untuk honeymoon.

start cuti tu aku dah tak boleh nak keluar rumah dah. Kena kurung kot,hahahah. Dah kena dok umah tak tau nak buat apa aku pun siapkan lah segala mak nenek yang tak disiapkan lagi. Alhamdullillah so far semuanya berjalan lancar. Aku dapat siapkan semua beg goodies yang beribu-ribu tu and bunga telur yang tak disiapkan lagi.


pada 30.08.2012 (khamis) pula adalah hari aku jadi anak raja sebab tangan dan kaki tak boleh nak jalan sebab kena pakai inai. Aku tempah inai dekat budak office kita punya sepupu suruh datang umah ler takkan nak kuar.


sewaktu aktiviti segalanya berjalan kita diteman oleh mia my BFF yg duluny tak sebulu lame-lame boleh ngam and jadi rapat :)


so kita pilih pakai Henna, hasil henna yang diberikan korang tengok lah sendiri and kita pakai 2layer punya inai. 








hasil inainya tak berapa nak cun sangat, agak kecewa jugak lah tapi nak buat macam mane kan dah buat. hurm, budak yang buat henna nie namanya anis lembut sangat orangnya. borak punya borak rupa-rupanya satu kampung dengan nenek aku. ayah aku kenal ayah die rupanya orang kampung juga.hahah

nak buat inai nie sampai berjam-jam lamanya. letih jugak ler nak tunggu bontot pun dah lenggoh. Aku duduk thn ler nk terkincing, terberak semuany ler hmpir 6jam kooo.. oiii sumpah 1sekali seumur hidup je aku nk berinai2 nie. Lps nie xmau da.hoho. 

So dkt 6jam hasilny mcm gambo dkt ats tu ler. Kurengknnnnn

Ok sampai snie je cter aku 



Next aku smbung pulak dlm #throw back part 2 wait yaaaaa

1 comment:

Anonymous said...

Cantik la jugak inai tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...