Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Followers

Wednesday, April 19, 2017

#throwback - part 2 produk kecantikan punya pasal

kecoh sekarang banyak produk kecantikkan guna mercury dalam bahan dorang.
pada tahun 2013 pun aku ade ceritakan jugak kesan aku gunakkan produk kecantikkan nie linknye

http://qasehshamira.blogspot.my/2013/12/throw-back-1time-pakai-product.html

korang tengok lah muke aku dekat sinie ea. aku tak malu nak tunjuk! :P

dalam pos tu aku ade cakap nak bagi tau produk ape.


nie lah dia produk allisa kosmetik!!

aku pakai nie memang muk aku nampak flawless giler tak payah pakai bedak tebal-tebal pun pakai krim siang je tapi masa ko nak flawlesskan muke ko tu haa mendapat ko tengok muke aku nie haaa!!1







ko nampak tak kesannye aku menderita okey 4bulan (12minggu menghadapi masalah nie) sedih nak keluar rumah moral down nak g kje moral down!

bayangkan lah muke weyh muke tau! bukan perut yang boleh ditutup nie muka, bapak aku dah marah marah aku time tu sebab tengok muka aku yang dah macam hape dah mane taknye lagi berapa bulan je nak kawen ko boleh plak buat hal konon-konon nak cantik.hahahahah


aku cuak weyh jumpe husband aku time tu en tunang pun malu weyh apatah lagi nak g jumpa orang bagi kad kawen. nagis weyh tapi gagahkan gak lah.

bila semuanya dah pulih baru confident level tahap gamban weyh orang tanya pakai ape bangge je nak jawab sampai lah aku nak confirm aku pregnant, orang cakap waktu pregnant tak elok guna produk kecantikkan nantii effect baby bagai aku pun stop lah!!

haaaa bila stoppp muke ko jadi kusam weyh kusam giler dah tak de muda remaja dah ! dah le muka memang tak lawa bila ko benti pakai produk tu lagi lah tak lawa.hahahahah lepas tu dengan alahan masa mengandungnye masya ALLAH tuhan je tahu. moral down balik kuikui. sampai lah aku dah beranak jalan-jalan p jakarta,


husband aku offer yunk nak buat facial tak, dah lama awak tak berfacial katanya, aku pun onn jelah ko nak tahu orang yang buat facial aku tu cakap ape! sebelum timbul keinsapan dalam diiri

buk kulit ibu nie tipis bangat! bahaya buk! ini pasti kesan dari produk ibu pakai.

aku pun jawab serius?

ea buk mari kita pergi mesin kulit buk! die tunjuk weyh kulit muka aku mase tu berapa pecent je kesihatan dan ketebalan dari normal. masya ALLLah nagis weyh

patut ler muke aku bila kena panas je rasa nak terbakar, bila kena benda-benda yang sentisip pedihhhh!

nampak tak kesannye lama weyh. lepas pada tu aku stop terus dari mempercayai ape apa jenis produk kecantikkan yang popular cepatkan kulit flawless selama  3hari ke bapa hari ke sumpah aku tak caya.huuhuh. sebab kesan dia bertahun aku rasa dan ye betul ko boleh cantik dalam masa singkat tapi ko akan buruk buat selama-lamanya bila ko stop dari pakai benda tu.


now alhamdulillah kulit aku back to normal dan aku taknak pakai produk kecantikan seawal tu ini dah seriik,


sekian lah cerita bodohku :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...